Seuraava tilaisuus

16.5.2024 ”Äärioikeiston nousu ja vasemmiston haasteet Euroopassa”. Aiheesta alustaa europarlamentaarikko Silvia Modig.

Paikkana on Lintulahdenkatu 10, Merikotka-sali. Tilaisuus alkaa klo 17.30.

Menneitä tapahtumia

8.4.2024 ”Osuuskauppaliikkeen merkitys vasemmistolle ennen ja nyt”. Aiheesta alusti Kalevi Suomela.

26.3.2024 ”Ammattiyhdistysliike ja puolue”. Aiheesta keskustelemassa olivat Mikko Koikkalainen (Teollisuusliitto), Saila Ruuth (JHL) ja Katja Syvärinen (SAK).

28.11.2023 Ulkopolitiikkailta. Keskustelijoina olivat kansanedustaja, Vasemmistoliiton puheenjohtaja ja presidenttiehdokas Li Andersson, Pohjoismaiden vasemmiston pääsihteeri ja Helsingin Vasemmiston valtuustoryhmän puheenjohtaja Mia Haglund, kansanedustaja Jussi Saramo, sekä maailmanpolitiikan yliopistonlehtori Matti Ylönen (Helsingin yliopisto). Keskustelun juonsi Kansan uutisten päätoimittaja Jussi Virkkunen.

31.10.2023 ”Työpaikkademokratia”. Alustajana YTM Joni Korpela.

11.5.2023 ”’Punavihreä blokki’ — Mikä puolueita yhdistää? Ovatko erot oleellisia?” Keskustelijoina kansanedustajat Minja Koskela (vas) ja Elisa Gebhard (SDP) sekä toimittaja, poliitikko ja kansalaisaktivisti Tuomas Rantanen (vihr).

22.3.2023 ”Voiko Venäjän kanssa sopia pysyvästä rauhasta?” Alustajana Aleksanteri-instituutin entinen johtaja ja Vasemmistoliiton kansanedustajaehdokas, professori (emeritus) Markku Kivinen.

10.11.2022 ”Vasemmistoliiton eduskuntavaaliohjelman sisältökysymykset”. Alustajana Vasemmistoliiton poliittinen asiantuntija Henrik Jaakkola.

13.10.2022 ”Vasemmisto ja tekoälyn yhteiskunnalliset vakutukset”. Alustajana käytännöllisen filosofian tutkija Tomi Kokkonen.

8.9.2022 ”Vasemmistoliiton Nato-politiikka”. Alustana kansanedustaja Veronika Honkasalo.

5.4.2022 ”Olisiko Marxilla jotain sanottavaa Vasemmistoliiton periaateohjelmalle?” Alustajana Jarmo Lindén.

17.3.2022 ”Uusi sote-järjestelmä ja uudistuva sosiaaliturva”. Alustajana sosiaali- ja terveysministeri Hanna Sarkkinen.

28.10.2021 ”Olisiko Thomas Pikettyllä annettavaa Vasemmistoliiton periaateohjelmalle?” Alustajana  kansantaloustieteen professori Markus Jäntti.

30.9.2021 Keskustelutilaisuus Axel Honnethin Sosialismin idea -kirjan pohjalta, alustajana Kalevi Suomela.

16.6.2021 Keskustelutilaisuus Vasemmistoliiton periaateohjelmakysymyksistä, alustajana tietokirjailija Tommi Uschanov.